Abstrakt
W ostatnich latach liczba nigeryjskich studentów studiujących w Wielkiej Brytanii znacznie wzrosła. Badania wykazały jednak, że studenci ci stają przed różnymi wyzwaniami związanymi z integracją w nowym środowisku akademickim. Celem tego artykułu było zbadanie wyzwań jakie dla studentów stanowi używanie języków, w szczególności akademicki angielski, na Uniwersytecie w Coventry. Pomimo wcześniejszej edukacji w języku angielskim, studenci mają trudności z akcentem, szybkością i intonacją wykładowców, którzy pochodzą z różnych środowisk. Aby lepiej zrozumieć wyzwania, przed którymi stoją studenci zagraniczni, w szczególności studenci z Nigerii, podczas studiów w Wielkiej Brytanii, przeprowadzono częściowo ustrukturyzowany wywiad z sześcioma studentami Uniwersytetu Coventry. Uczestnicy zostali wybrani z różnych lokalizacji geograficznych w Nigerii i byli studentami studiów licencjackich i magisterskich. W badaniu analizowane są ich początkowe zmagania i proces stopniowego dostosowywanie się do rozumienia wykładów. Wyniki pokazują, że choć wyzwania językowe są znaczne, uczniowie dostosowują się do nowych warunków bez konieczności dodatkowych zajęć językowych ze względu na ciągły kontakt z różnymi zasobami edukacyjnymi i korzystanie z nich.
Bibliografia
Achinewhu-Nworgu, Elizabeth (2017) “Integrating Art and Creative Practices into a Programme of Support for Nigerian Students Studying in UK Higher Education Institutions.” Bulgarian Conference Books, 15; 173-180.
Adisa, Toyin A., Mashood Baderin, Gbolahan Gbadamosi, Chima Mordi (2019) “Understanding the Trajectory of the Academic Progress of International Students in the UK.” Education and Training, 61 (9); 1100-1122. https://doi.org/10.1108/ET-08-2018-0177
Alloh, Folashade, T., Desiree Tait, Clare Taylor (2018) “Away from Home: A Qualitative Exploration of Health Experiences of Nigerian Students in a U.K. University.” Journal of International Students, 8(1); 1-20. https://doi.org/10.5281/zenodo.1101024
Bonk, William J. (2000) “Second Language Lexical Knowledge and Listening Comprehension.” International Journal of Listening, 14; 14-31.
Cowley, Paul (2016) “Managing Expectations: An Exploration of the Issues, Challenges and Support Systems Relevant to International Students in UK Higher Education.” ICERI2016 Proceedings; 2331-2340. https://doi.org/10.21125/iceri.2016.1511
Eze, Ogbonnia Eze (2014) Exploring International Students’ Experiences of Studying in UK Universities: A Narrative Inquiry of Nigerian Students. [Doctoral dissertation, Anglia Ruskin University].
Fadairo, Yusuf O., Joshua Obasa (2023). “Indigenous Languages and National Development: A Case of Mandarin Chinese and Nigerian Indigenous Languages.” Inquiry in African Languages and Literatures, 15; 40-50.
Jensen, Christine, Christa Hansen (1995) “The Effect of Prior Knowledge on EAP Listening – Test Performance.” Language Testing, 12(1); 99-119. https://doi.org/10.1177/0265532295012001
Kim, Soonhyang (2006) “Academic Oral Communication Needs of East Asian International Graduate Students in Non-Science and Non-Engineering Fields.” English for Specific Purposes, 25(4); 479-489. https://doi.org/10.1016/J.ESP.2005.10.001
Krashen, Stephen D. (1982) Principles and Practice in Second Language Acquisition. Pergamon Press. https://doi.org/10.1604/9780137100477
Leavy, Patricia (2017) Research Design: Quantitative, Qualitative, Mixed Methods, Arts-Based, and Community-Based Participatory Research Approaches. New York: Guilford Publications.
Li, Ming (2017) “What Influence Adjustment and Satisfaction of International Students in the UK.” Academy of Management, 2017(1). https://doi.org/10.5465/AMBPP.2017.16032abstract
Long, Michael H. (1983) “Linguistic and Conversational Adjustments to Non-native Speakers.” Studies in Second Language Acquisition, 5; 177-193.
Manegre, Marni (2021) “The Influence of Outside Foreign Language and Culture Exposure in An EFL Classroom Collaborative Writing Task.” The EuroCALL Review, 29(1); 27-37.
Poyrazli, Senel, Consuelo Arbona, Amaury Nora, Robert Mcpherson, Stewart Pisecco (2002) “Relation Between Assertiveness, Academic Self-Efficacy, and Psychosocial Adjustment Among International Graduate Students.” Journal of College Student Development, 43(5); 632-642.
Poyrazli, Senel, Philip R. Kavanaugh, Adria Baker, Nada Al Timimi (2004) “Social Support and Demographic Correlates of Acculturative Stress in International Students.” College Counseling, 7(1); 75–85. https://doi.org/10.1002/j.2161-1882.2004.tb00261.x
Punch, Keith F. (2014) Introduction to Social Research: Quantitative and Qualitative Approaches. Los Angeles: Sage.
Rahimirad, Maryam, Mohammad Raouf Moini (2015) “The Challenges of Listening to Academic Lectures for EAP Learners and the Impact of Metacognition on Academic Lecture Listening Comprehension.” SAGE Open, 5(2). https://doi.org/10.1177/2158244015590609.
Raji, Monsurat Omobola (2019) “Experiences and Adjustment Challenges of Nigerian International Students in United Kingdom Higher Institutions.” International Affairs and Global Strategy, 70; 1-8. https://doi.org/10.7176/IAGS/70-01
Ramachadran, Narayan T. (2011) “Enhancing International Students' Experiences: An Imperative Agenda for Universities in the UK.” Journal of Research in International Education, 10(2); 201-220. https://doi.org/10.1177/1475240911413204
Ruslin, Ruslin, Saepudin Mashuri, Muhammad S.A. Sarib, Firdiansyah Alhabsyi, Hijrah Syam (2022) “Semi-Structured Interview: A Methodological Reflection on the Development of a Qualitative Research Instrument in Educational Studies.” IOSR Journal of Research & Method in Education, 12(1); 22-29.
Thuratham, Wadinlada (2022) “Individual, Pair and Group EFL Activities for Aviation Students at a Thai University: A Closer Look at Language Achievement and Attitudes.” LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network, 15(2); 892-921. Retrieved from https://so04.tci-thaijo.org/index.php/LEARN/article/view/259955
Vanguard News (2023, 26 June) “Japa: How Nigerians in UK schools grew from 20,000 to 127,000 in 3 yrs – British envoy.” https://www.vanguardngr.com/2023/06/japa-how-nigerians-in-uk-schools-grew-from-20000-to-127000-in-3-yrs-british-envoy/.
Young, Jon, Christine Hall, Tony Clarke (2007) “Challenges to University Autonomy in Initial Teacher Education Programmes: The Cases of England, Manitoba and British Columbia.” Teaching and Teacher Education, 23(1), 81–93. https://doi.org/10.1016/j.tate.2006.04.008
Zheng, Lin, Will Baker (2022) “The Intercultural Experiences of Chinese International Students in the UK.” Insights into Language, Culture and Communication, 2(2); 124-141. https://doi.org/10.21622/ilcc.2022.02.2.124.
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Prawa autorskie (c) 2024 Półrocznik Językoznawczy Tertium