Wykorzystanie sztucznej inteligencji do udoskonalenia procesu pisania oficjalnych listów w języku angielskim dla potrzeb studentów inżynierii mechanicznej
PDF (Angielski)

Słowa kluczowe

pisanie oficjalnych listów
Gemini
sztuczna inteligencja (AI)
ChatGPT

Jak cytować

Pla Ángel, A. (2024). Wykorzystanie sztucznej inteligencji do udoskonalenia procesu pisania oficjalnych listów w języku angielskim dla potrzeb studentów inżynierii mechanicznej. Półrocznik Językoznawczy Tertium, 9(1), 250-273. https://doi.org/10.7592/Tertium.2024.9.1.289

Abstrakt

W ciągu ostatniej dekady postęp technologiczny, w szczególności sztuczna inteligencja (AI), znacząco zmieniły metodologie kształcenia i istniejące ramy edukacyjne. Innowacje takie jak ChatGPT i Gemini OpenAI cieszą się dużym zainteresowaniem, a ich przełomowe funkcje mogą zrewolucjonizować dziedzinę edukacji, budząc obawy wśród pedagogów i badaczy (Grassini, 2023; Halaweh, 2023). Celem tego badania jest wykorzystanie sztucznej inteligencji, w szczególności ChatGPT i Gemini, do udoskonalenia umiejętności pisania oficjalnych listów i tworzenia wiadomości e-mail wśród studentów pierwszego stopnia studiów licencjackich zapisanych na moduł English for Engineering na hiszpańskim uniwersytecie. Początkowo uczniowie przystąpili do testu wstępnego, aby ocenić swoją znajomość języka angielskiego i poziom pewności siebie, a także wiedzę na temat ChatGPT i innych narzędzi sztucznej inteligencji wykorzystywanych do celów uczenia się i pisania. Następnie uczniowie wykonali wspólne zadania grupowe, korzystając z Dokumentów Google na Dysku Google. Na koniec przeprowadzono test końcowy, aby ocenić, jak uczniowie postrzegają swoje doświadczenia związane z używaniem języka angielskiego do celów specjalistycznych, w szczególności języka angielskiego w dziedzinie inżynierii mechanicznej, oraz korzystaniem przez nich z ChatGPT i innych narzędzi sztucznej inteligencji do celów uczenia się i pisania. Wyniki wskazują, że zintegrowanie sztucznej inteligencji może poprawić zrozumienie przez studentów poprawności języka pisanego podczas pisania oficjalnych listów, zwłaszcza zapytań, ofert i skarg, ułatwiając im organizację i strukturę korespondencji pisemnej oraz poprawiając styl, precyzję wypowiedzi i efektywność komunikacyjną. Dzięki takim badaniom nauczyciele mogą nauczyć się wykorzystywać sztuczną inteligencję, w szczególności ChatGPT i Gemini, do wzbogacania umiejętności pisania i wspierania kreatywności swoich studentów oraz rozwijania ich umiejętności technicznych na zajęciach.

PDF (Angielski)

Bibliografia

Atlas, Stephen (2023) ChatGPT for Higher Education and Professional Development: A Guide to Conversational AI. Retrieved from: https://digitalcommons.uri.edu/cba_facpubs/548

Bellés-Calvera, Lucia, Begoña Bellés-Fortuño (2021) “CLIL and E-learning Environments: The Role of Google My Maps and Students’ Written Performance in Classical History”. VERBEIA. Revista De Estudios Filológicos. Journal of English and Spanish Studies, (5), 26-56. Retrieved from https://bit.ly/3OVRMrR

Bellés-Fortuño, Begoña, Ana Isabel Martínez-Hernández (2020) “The Use of ‘Wordclouds’ for Vocabulary Retention in the English for Psychology Classroom”. The Eurocall Review, 28(2), 64-77.

Bonk, Curtis J. (2009) “The World is Open: How Web Technology Is Revolutionizing Education”; 3371-3380. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).

Conole, Gráinne, Panagiota Alevizou (2010) “A Literature Review of the Use of Web 2.0 Tools in Higher Education”. A report commissioned by the Higher Education Academy.

Fitria, Tira Nur (2023) “Artificial Intelligence (AI) Technology in OpenAI ChatGPT Application: A Review of ChatGPT in Writing English Essay”. ELT Forum: Journal of English Language Teaching, 12 (1), 44-58.

Google (2023) Google Bard (November 23 version) [Large Language Model] [Software]. Retrieved from https://gemini.google.com/app

Google (2023) Google Drive (November 23 version) [Software]. Retrieved from https://drive.google.com/drive

Grassini, Simone (2023) “Shaping the Future of Education: Exploring the Potential and Consequences of AI and ChatGPT in Educational Settings”. Education Sciences, 13 (7) 692. https://doi.org/10.3390/educsci13070692

Halaweh, Mohanad (2023) “ChatGPT in Education: Strategies for Responsible Implementation.” Contemporary Educational Technology, 15(2), 421. Retrieved from https://doi.org/10.30935/cedtech/13036

Johnstone, Sally, Russel Poulin (2002) “So, How Much Do Educational Technologies Really Cost?” Change: The Magazine of Higher Learning, 34(2), 21-23.

Kasneci, Enkelejda, Kathrin Seßler, Stefan Küchemann, Maria Bannert, Daryna Dementieva, Frank Fischer, Gjergji Kasneci (2023) “ChatGPT for Good? On Opportunities and Challenges of Large Language Models for Education”. Learning and Individual Differences, 103, 102274.

Kung, Tiffany, Morgan Cheatham, Arielle Medenilla, Czarina Sillos, Lorie De Leon, Camille Elepaño, Rimel Aggabao, Giezel Diaz-Candido, James Maningo, Victor Tseng (2023) “Performance of ChatGPT on USMLE: Potential for AI-assisted Medical Education Using Large Language Models”. PLoS Digital Health, 2(2), e0000198.

Kurşun, Engin (2011) An Investigation of Incentives, Barriers and Values about the OER Movement in Turkish Universities: Implications for Policy Framework. PhD Dissertation., Middle Easte Technical University, Turkey.

Masterman, Liz, Joanna Wild, David White, Marlon Manton (2011) “The Impact of OER on Teaching and Learning in UK Universities: Implications for Learning Design”. Proceedings from the 6th International LAMS & Learning Design Conference: Learning design for a changing world. 8-9 December 2011, Sydney: LAMS Foundation. http://lamsfoundation.org/lams2011sydney/papers.htm; 135-144.

Montenegro-Rueda, Marta, José Fernández-Cerero, José María Fernández-Batanero, Eloy López-Meneses (2023) “Impact of the Implementation of ChatGPT in Education: A Systematic Review.” Computers, 12 (8), 153. Retrieved from: https://doi.org/10.3390/computers12080153

OpenAI (2023) ChatGPT (November 23 version) [Large Language Model] [Software]. Retrieved from https://openai.com/chatgpt

Pla-Ángel, Adrián, Begoña Bellés-Fortuño (2024) “Implementing Open Educational Resources (OERs) and Artificial Intelligence at A Higher Education Level in an Engineering ESP Course”. [In:] Olga Buzón García, Carmen Romero García (eds) Aprendizaje 4.0: inteligencia artificial, redes sociales y rol docente en la era digital. Madrid: Dykinson S.L; 736-757.

Qualtrics. (2024) Qualtrics, 2020. [Software]. Provo, Utah, USA. Retrieved from www.qualtrics.com

Sadik, Alaa (2017) “Students’ Acceptance of File Sharing Systems as a Tool for Sharing Course Materials: The Case of Google Drive”. Education and Information Technologies, 22(5), 2455-2470. Retrieved from: https://doi.org/10.1007/s10639-016-9556-z

Shidiq, Muhammad (2023) “The Use of Artificial Intelligence-Based Chat-GPT and its Challenges for the World of Education; From the Viewpoint of the Development of Creative Writing Skills”. Proceedings from International Conference on Education, Society and Humanity, 1 (1), 353-357.

Van der Wende, Marijk (2007) “Internationalization of Higher Education in the OECD Countries: Challenges and Opportunities for the Coming Decade”. Journal of Studies in International Education, 11(3-4), 274-289.

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Prawa autorskie (c) 2024 Półrocznik Językoznawczy Tertium